Turistické trasy

Hrádek - Chata Hrádek - Filipka (4,8 km)

Trasa má převýšení 386m a začíná u  vlakového nádraží v Hrádku, odkud se vydáte po zelené turistické trase.  Půjdete kolem bývalého lomu, pomníku Wincenta Witose až se dostanete na přírodní hřiště u lesa s posezením, zde si můžete odpočinout. Pokračovat budete po asfaltové cestě směrem k chatě Hrádek, kde se můžete občerstvit. U chaty se nachází zvonička Sv. Izidora, kde si můžete zazvonit na malý zvoneček a něco si přát.

Dále máte po levé straně Alej dobra, která má symbolizovat dobré skutky lidí z Jablunkovska. Poté vcházíte do lesa, když dojdete na křižovatku lesních cest, tak se držíte cesty vlevo a stále jdeme mírně do kopce. Po chvíli dojdete na rozcestí pod chatou Filipka. Zde jsou odbočky po červené na vrchol Loučka nebo po cyklostezce do Nýdku. Nicméně se dáte vpravo a přicházíte k chatě Filipka. Zde je možnost občerstvení včetně teplé kuchyně.

Pokud chcete pokračovat ještě asi 300 m, tak dorazíte na vrchol Filipky (771 m), kde se nachází hraniční kámen rozdělující katastrální území obcí Návsí, Nýdek a Hrádek. Na vrcholu je vybudováno i zastřešené odpočinkové místo.

Hrádek - Chata Ostrý (9 km)

Z Hrádku se vydáte po žluté turistické značce, kolem Obecního úřadu a přes Olši, mezi domy a louku až k autobusové zastávce Bystřici Křivá, přes říčku Kopytná dál cestou až ke studánce pod Skalkou, na sedlo pod Ostrým a Zorymbek a cestou k chatě Ostrý.